Absolutní zklamání nad herní scénou na iOS/iPadOS, tak bych shrnul své poslední dva týdny “hraní” na iPadu. Od chvíle, co mám Nintendo Switch (první den prodeje 2017) jsem hry na iPadu ani iPhonu prakticky nehrál. Jak ale víte, jsem milovník scifi a říkal jsem si, že se podívám na hry ze světa Star Treku a Star Wars. Stáhl jsem si tedy Star Trek Timelines a Star Trek Fleet Command. Zatímco Timelines mě moc nezaujal, pár desítek minut jsem se sekl u Fleet Command. Pak jsem si ale musel dát pauzu a zamyslet se, o čem ta hra vlastně je. O ničem, absolutně o ničem. Na hře je vidět, že víc než světu Star Trek se hra věnuje tomu jak mě přimět, abych v ní strávil co nejvíce času a utratil co nejvíce peněz. Prakticky nevidím rozdíl mezi hraním a točením koleček na výherním automatu. Přiznám se, že jsem absolutně znechucený. Cíl hry je jediný, vytvořit závislost a ždímat peníze. Však jen na Metacritics má hra od hráčů 1.5/10. 😡
Určitě nechci tvrdit, že všechny hry na iOS/iPad jsou takové. Letmým pohledem ale nabývám dojmu, že většina “úspěšných” jsou právě Pay to Win, jen bez toho Win na konci. Pamatuji se na zlaté časy prémiových her do 10 USD, které tvořily většinu herní scény iOS. Hry jako Galcon, Brothers In Arms, Rolando, Galaxy on Fire. Vše na svou dobu úžasné hry, využívající iPhone na maximum. Dnes prakticky neexistuje hra, která by nebyla postavena na nákupu boxů, různých kreditů a podobných sraček. 🧐
Asi naivně doufám, že se s přechodem na Apple Silicon situace s AAA hrami zlepší. Opravdu nechci hrát na Macu hru, kdy musím zaplatit, aby se budova v Simcity dokončila o 4h dřív a dokoupit si kredity, protože mi chybí nesmyslný zdroj, který ve hře nejde sehnat a já potřebuji dokoupit další pozemky na rozšíření města. Kam jsme to dopracovali… 😔